In 2018 zijn alle processen lean en onze medewerkers hebben een klantgerichte houding en vertonen zij klantgericht gedrag

Waar gaat het resultaat over?

We voeren het programma 'Bewegen naar de klant' uit om bij te dragen aan het geluk van onze inwoners en medewerkers.
Dit programma bevat samenhangende interventies waarvan de volgende direct ingrijpen op dit resultaat:

  • procesoptimalisatie
    Het zo efficiënt mogelijk inrichten van de werkprocessen om een uitstekend product voor de klant te realiseren.
  • klantgerichtheid
    Iedere medewerker voldoet aan de eisen die wij aan een klantgerichte houding en klantgericht gedrag stellen.
  • in beweging
    Zo veel mogelijk medewerkers in de hele organisatie in beweging brengen. Dit om hen breder en flexibel in te zetten op taken die bij hen passen qua competenties, kennis en vaardigheden en belangstelling.
    Permanent inzicht krijgen in de benodigde kwantiteit en kwaliteit van het personeelsbestand. Dat is noodzakelijk voor het verwezenlijken van de doelen van onze organisatie (strategische personeelsplanning). Resultaten, planning en indicatoren zijn opgenomen in de paragraaf bedrijfsvoering.

Wij doen dit door

  • onze medewerkers hun eigen werkprocessen zo efficiënt (lean) mogelijk te laten inrichten. Hierbij staat de vraag van de klant centraal.
  • onze processen continu te verbeteren.
  • medewerkers te trainen op het gebied van klantgerichtheid.
  • een werkomgeving in te richten die past bij klantgericht werken.

Dit maakt allemaal onderdeel uit van het programma Bewegen naar de klant.

Deze aanpak resulteert in een organisatie:

  • die zorgt voor betere dienstverlening en tevreden klanten.
  • die permanent leert en verbetert én structureel bespaart op de kosten van de bedrijfsvoering.
  • waar medewerkers zelf de verantwoordelijkheid dragen voor vormgeving en uitvoering van hun activiteiten.